torstai 19. helmikuuta 2009

Talvilomalla



Tämä renginkaappi on ensimmäisiä antiikkisia hankintoja, joita tein yli kymmenen vuotta sitten. Jos joku olisi silloin minulle sanonut, että jossain vaiheessa maalaan sen valkoiseksi, olisin pitänyt häntä hulluna. Tästä päivästä kun mennään taas kymmenen vuotta eteenpäin, tämäkin kaappi voi jälleen olla alkuperäisen sävyinen. Värit vaihtuvat, mutta rakkaus antiikkiin
pysyy. Olen usein kiittänyt itseäni, etten ole hylännyt missään elämäni vaiheissa näitä rakkaita vanhoja huonekaluja. Osan niistä olen pelastanut mummolastani ja ne ovatkin minulle erityisen mieluisia. Kertovat omalla tavallaan sukuni historiaa maaseudulla, täällä Pohjanmaalla.

Viikonloppua kohti mennään ihanan talvisessa, kirpeässä pakkassäässä. Minä nautin vielä muutamasta jäljellä olevasta talvilomapäivästä.

Kiitän lämpimästi mukavista Ystävänpäiväviesteistä!

♥ Jonna



14 kommenttia:

  1. Kaappisi on todella kaunis. Minulla on myös muutama vanha huonekalu, joka seuraa minua varmaan läpi elämäni.

    Kirsi

    VastaaPoista
  2. AAAAAAA...mikä ihana kaappi :) Juu, tiedän totisestti Jonna mitä tarkoitat tuolla värien ja vähän muiden dataljien vaihtelulla :)
    Mutta jälleen kerran, niin sen kuuluukin mennä, ja siinä juuri piilee antiikin viehätys.

    Aivan ihania kuvia, ja loma, maistuisi kyllä minullekkin :)

    Vietähän se nauttien, ulkoillen ja herkutellen.

    Talvi-halauksin Sanna

    VastaaPoista
  3. Renginkaappi on kaunis. Olen etsiskellyt sopivaa, mutta en ole löytänyt. Kauniisti olet sen maalannut ja saanut siihen näkyville ajanpatinaakin.
    Vanhoissa kalusteissa, etenkin perityissä, on todella paljon tunnearvoa.

    Mukavaa lomanjatkoa!

    VastaaPoista
  4. Voi...juuri tuollaisia kaappeja kun jostain "saisi"!!!Valkoisena upea!

    VastaaPoista
  5. Kaunis valkoinen renginkaappi sinulla! Minullakin on jonkin verran suvun vanhaa tavaraa ja minusta se on ihanaa! Onhan niissä nyt ihan erilailla luonnetta kuin uusissa.

    Mukavia talvilomapäiviä! Ihanaa kun on kunnon talvi!

    VastaaPoista
  6. Oi-joi tuo kaappi on kaunis!
    Etpä usko... miulla on maalipurkki odottanut jo viikon verran, että ehtisin/uskaltaisin lähteä maalailemaan vanhaa renginkaappiani. Samoin ajatuksin olen ollut... "kyllähän siitä saa halutessaan taas maalin poiskin. Ja enhän mie meinaa sitä moottorisahalla kuitenkaan lähteä muokkailemaan" :D

    VastaaPoista
  7. Aivan ihania kuvia ja kaappi on aivan huippu!
    Tuossa toisessa kuvassa oleva kannu?kin on upea!

    Täällä alkaa talviloma huomenna, ihanaa!

    VastaaPoista
  8. Todella kaunis tuo kaappisi ja valkoinen väri pukee sitä vallan mainiosti!

    VastaaPoista
  9. Ensimmäistä kertaa täällä sun ihanassa blogissa. Tosi kauniita kuvia. Ihanan näköinen koti teillä. Saanhan linkittää sut?

    VastaaPoista
  10. On se jännä miten värit ja maku aina muuttuu vuosien saatossa voi nenä ,kun 80luvun lopussa oli hienoa rosteri,lasi ja kromi huonekalut,nyt en niitä haluaisi vaikka saisin ilmaiseksi.Maalasin muuten jääkaapin vaaleanpunaiseksi on aika ihana.Mia

    VastaaPoista
  11. Tulin tänään tavallista aikaisemmin töistä, ulkoilutin koirat ja tein sen mitä olin pitempään suunnitellut: luin kaiken mitä olet kirjoittanut ja suurensin kuvat; nautin jokaisesta erikseen... ihania, seesteisiä ja hyvää mieltä tuottavia. Kiva alku viikonlopulle, kiitos siitä!

    VastaaPoista
  12. Renginkaappi on todella kaunis! Me olemme pitkään miettineet jos "saisimme" maalata vanhan hernekeittovihreän kaapinkellon valkoiseksi, ja nyt olen tullut siihen tulokseen, että saamme! Vihreä kello ei sovi minulle, parempi että sitä maalataan ja käytetään kuin laitetaan pois.
    Minkälaista väriä käytätte yleensä kuin maalatte?
    Hyvää Talvilomaa sinulle!

    VastaaPoista
  13. Lämmin kiitos Teille kaappikehuista! :)

    Mia, vau, vaaleanpunainen jääkaappi! Varmasti oikea namu!

    j.k.o.n, kiva tuottaa hyvää mieltä! :)

    VastaaPoista

Kiitos sinulle, kun jätit kommentin! ♥